Party in Blijdorp

Een bordspel rond het thema Blijdorp. Het bord is gebasseerd op dierentuin Blijdorp. Dit spel kan worden uitgebreid met een digitaal component gemaakt in python processing.
Dit was het eerste project tijdens de opleiding Informatica aan de Hogeschool Rotterdam.

Vaardigheden
PythonProcessingScrum

Inhoud van het spel

Spelers gooien de dobbelsteen en verplaatsen hun pion over de paden van het bord. Wanneer een speler op een gekleurd vakje met een dier komt pakt een andere speler een kaart, en leest de vraag die er op staat voor. Als de speler die aan de beurt is de vraag goed beantwoord mag hij het dier van dat vakje verzamelen.
De speler die als eerst 5 dieren verzamelt heeft gewonnen.

Digitaal Component

Naast het beantwoorden van vragen over dieren bevat het spel ook een digitaal component. Dit programma bevat 3 'mini-games' die gespeeld kunnen worden in plaats van een vraag te beantwoorden.

Binnen het digitaal component heb ik gewerkt aan een spel waarbij je dieren moet vangen door ze met de muis op te pakken, en in een verblijf weer neer te zetten. Als dit binnen 30 seconden lukt, dan verdient te speler een dier.